Kräftsoppa ála crème.

måste bara få berätta hur huslig jag känt mig de här två dagarna! igår tvättade jag och gjorde gryta, och idag har jag bakat grahamsbullar och gjort kräftsoppa! verkligen pysslig har jag känt mig, och det är så himla roligt! 

som sagt. dagens middag bestod då alltså utav kräftsoppa som serverades med nybakat bröd. mums
trodde soppan skulle vara lite mer anvancerad att göra, men den var verkligen hur lätt som helst! så två nya rätter på två dagar. kan säga att jag känner mig nöjd! 

imorgon står thaikyckling på menyn. den rätten har jag faktiskt gjort förr, två gånger, och den är inte heller så avancerad, dock ska kycklingen marineras i minst 30 minuter innan man kan tillaga det, men gott blir det! 

och resten av veckan ser ut som nedan:
onsdag: pastagratäng 
torsdag: pannkakor & soppa

om ni inte visste det så älskar jag att laga mat! gärna sånt som man får pyssla lite med, ju mer desto roligare! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0