Fina, fina häst!

idag var dumle jätteduktig! skrev ju igår att jag skulle rida vändan som går runt ridhuset, sagt och gjort. hade faktiskt räknat med lite bråk när vi skulle lämna stallplan, MEN han gick bara på utan att ens blinka! stolt blev jag över hela situationen. och det roligaste var att han inte tjafsade på hela turen. han gick bara på som att det inte fanns ett problem i världen. så idag var han jättefin! dels för att han bara gick på, men också när jag kortade tyglarna så var han ganska så mjuk i kroppen redan på en gång. fina, fina häst!

annars idag så har jag bara myst på. åkte aldrig ut till mamsen och papsen utan jag stannade hemma med alexander ett tag. satte mig sen i bilen och åkte först ut till köpis. hörde ju rykten om jätte-sommarrea på veromoda så jag tänkte att jag skulle åka dit och kika. har ju tyckt på sistone att jag inte haft några kläder, så jag ville ge det en chans. det första jag får syn på när jag går in i butiken är en svart långkjol. förstår ni hur länge jag har letat efter en sån?? så den fick följa med hem för endast 75 riksdaler. sen två meter längre in i butiken låg det en vit/beige kofta och väntade på mig, endast 50 riksdaler betalade jag för denna skönhet. så när jag gick ut från butiken hade jag fått två plagg som skulle kostat mig 650:- för endast 125:- amen hallå! tänkte att när jag ändå var igång att jag skulle kika in på carlings för att kolla efter någon topp/linne då jag har så dåligt utav sånt. gick därifrån 3 linnen rikare, och behövde bara betala för två. för inne på carlings har de minsann ta 3 betala för 2. så, fem plagg rikare blev jag idag för ynka 423 kronor. så nu är jag nöjd! + att jag köpte en ny långklänning i tisdags, höhö! älskar att fylla på garderoben. särskilt när man har rensat ur den och den är lite tunn ;) 

näe, nu ska jag ta och skutta in i duschen så ska jag hitta nånting att äta sen. blir till att försöka sova tidigt idag då jag ska försöka vara i stallet till senast 9 imorgonbitti. men det lär väl gå då jag vaknade 8 imorse av att det var så tomt här hemma :( nu vill jag ha söndag och ha hem min käraste! 




Kommentarer
Postat av: Sara

Sv: Tack fina du! vad skulle jag göra utan dig!! <3

2014-07-11 @ 23:54:04
URL: http://Ekblomsara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0